Foute zomer

23 November, 2018
Featured Image

We hebben een foute zomer in het vooruitzicht, want net als in de mode maken de jaren tachtig een keiharde comeback in het interieur. Van helle fluorkleuren, grafische New Wavedesignprints tot parels voor dagelijks gebruik van oma’s zolder. Oldskool is deze zomer new school. Denk daarbij aan het zomergevoel van hitseries Miami Vice en Baywatch, en vergeet ook zeker The Max Diner uit de sitcom Saved by the Bell niet. De diner werd volledig ingericht in de stijl van de invloedrijke Italiaanse groep vormgevers Memphis Group (1981-1988). Onder leiding van de zeer flamboyante ontwerper Ettore Sottsass won deze interieurbeweging in de jaren tachtig terrein. Inmiddels wordt hun soms kitscherige en overweldigende kleurgebruik en de toepassing van geometrische vormen weer met liefde omarmd door de ontwerpers van nu.

 

Deze publicatie verscheen juli 2018 in &C.

Get-in-touch-Camel
Get-in-touch-Camel

Explore
More

Featured Image
Eén miljoen woningen zijn nodig om de wooncrisis op te lossen. Voor wie een nieuw huis wist te bemachtigen of zijn eigen huis nog maar eens besluit te verbouwen verzamelde ik de ‘hardware’, ook …
Featured Image
Het laatste nieuws op het gebied van interieur, design, reizen en gadgets. Productie en tekst: Joline van den Oever. Gepubliceerd in VTwonen magazine nr. 5 - 2020.
Featured Image
Na gecancelde en uitgestelde edities gingen de internationale meubelbeurzen Salone del Mobile in Milaan en Maison & Objet in Parijs weer van start. Waar het ene merk bij zijn leest bleef en teruggreep op …

Explore
More

Featured Image
Sinds jaar en dag het motto in Rotterdam: niet lullen maar poetsen. En poetsen doen ze in de herrezen havenstad. Het barst er van de indrukwekkende bouwprojecten, nieuwe architectuur, groene initiatieven en fantastische foodbestemmingen. …
Featured Image
Het laatste nieuws op het gebied van interieur, design, reizen en gadgets. Productie en tekst: Joline van den Oever. Gepubliceerd in VTwonen magazine nr. 5 - 2020.

© Copyright 2023 Joline van den Oever

© Copyright 2023 Joline van den Oever

View